Infolinia Urzędu 606-950-000

Składanie skargi w formie tradycyjnej, w tym do protokołu w siedzibie Prezesa Urzędu

Składanie skargi w formie tradycyjnej, w tym do protokołu w siedzibie Prezesa Urzędu

Każda skarga złożona do Prezesa Urzędu musi zawierać:

  1. imię i nazwisko oraz adres zamieszkania składającego skargę;
  2. własnoręczny podpis;
  3. wskazanie podmiotu, na który składana jest skarga (pełną nazwę/imię i nazwisko oraz adres siedziby/zamieszkania);
  4. dokładny opis naruszenia;
  5. żądanie tj. wskazanie, podjęcia jakich działań składający oczekuje od organu (np. usunięcia danych, wypełnienia obowiązku informacyjnego, sprostowania danych, ograniczenia przetwarzania danych, itd.).

Jeżeli składający skargę posiada dowody potwierdzające okoliczności wskazane w skardze (np. korespondencję z administratorem, umowy, zaświadczenia) powinien je dołączyć do skargi. Ponieważ Prezes Urzędu jest organem kontrolującym prawidłowość stosowania przepisów o ochronie danych osobowych przez administratora, składający skargę w pierwszej kolejności powinien zwrócić się do administratora w celu realizacji swoich uprawnień.

Uwaga!

Przedmiotem postępowania przed Prezesem Urzędu nie może być żądanie przyznania odszkodowania z tytułu naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych. Ta kwestia może być rozstrzygnięta wyłącznie przed sądem powszechnym.

Składający skargę nie może żądać nałożenia administracyjnej kary pieniężnej na administratora w postępowaniu zainicjowanym jego skargą. Decyzja o nałożeniu administracyjnej kary pieniężnej należy wyłącznie do kompetencji Prezesa Urzędu i nie jest realizowana na wniosek.

2018-05-20 Metadane artykułu
Podmiot udostępniający: Departament Orzecznictwa, Legislacji i Skarg Biura GIODO
Wytworzył informację: Marcin Ptaszek 2018-05-18
Wprowadził‚ informację: Grzegorz Cześnik 2018-05-20 19:05:56
Ostatnio modyfikował: Marcin Ptaszek 2018-05-24 12:06:02