
Klauzula informacyjna nie musi zawierać adresu siedziby UODO
Wśród informacji, jakie powinien przekazać administrator, w razie przetwarzania danych osobowych jest wymieniony obowiązek zamieszczenia informacji o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego (art. 13 ust. 2 lit. d oraz art. 14 ust. 2 lit. e RODO). Z treści wskazanych przepisów nie wynika jednak obowiązek wskazania w treści klauzuli informacyjnej danych adresowych lub teleadresowych organu nadzorczego.
Z wytycznych Grupy Roboczej Art. 29 dotyczących przejrzystości (przyjętych 29 listopada 2017 r.) również nie wynika, by powyższy obowiązek informacyjny obejmował wskazanie informacji o siedzibie organu lub innych dodatkowych informacji.
Wątpliwości dotyczące realizacji powyższego obowiązku pojawiły się w związku z planowaną zmianą siedziby Urzędu Ochrony Danych Osobowych, o której informowaliśmy w komunikacie z 2 kwietnia br.
Zmiana siedziby nie wiąże się z obowiązkiem zamieszczenia nowego adresu urzędu w klauzulach informacyjnych administratorów ochrony danych. Jednocześnie należy podkreślić, że ci administratorzy, którzy w swoich klauzulach informacyjnych zamieścili dokładny adres UODO (obecnie: ul. Stawki 2) są zobowiązani do aktualizacji tej informacji. Aktualizacja ta może ograniczać się jednak do usunięcia informacji o adresie korespondencyjnym urzędu i poprzestaniu na zamieszczeniu ogólnej informacji o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego zgodnie z treścią omawianych powyżej przepisów.
Przypominamy jednak, że tego rodzaju aktualizacja powinna nastąpić dopiero po rzeczywistej zmianie siedziby UODO, która jak informowaliśmy w przytaczanym komunikacie, ma nastąpić w lipcu b.r.
Jednocześnie podkreślamy, że w wypadku kierowania korespondencji na stary adres urzędu (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) będzie ona do końca 2025 roku przekierowywana na nowy adres urzędu (ul. Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa).